Facebook annoncering

Hvis man som erhvervsdrivende i dag skal nå helt ud til brugerne, er det sjældent længere nok at satse på online markedsføring ved hjælp af en hjemmeside. De sociale mediers indtog i vores hverdag er ikke til at tage fejl. Det er her vi holder kontakt med hinanden, læser vores nyheder og ofte også møder og følger de brands, som vi er interesserede i.

Særligt Facebook har slået sig fast som danskernes foretrukne sociale platform. Hele 73 procent af befolkningen har en profil på Facebook, og vi bruger enormt meget tid her. Tal fra Facebook viser, at brugerne i gennemsnit bruger hele 46 minutter om dagen på det sociale medie. Der er altså tale om en sand tidssluger, som tiltrækker alt fra de helt unge til den mere modne målgruppe. Og det skal du naturligvis som virksomhedsejer forstå at udnytte gennem Facebook-annoncering. Ved at fange brugerne der, hvor de er, øger du hurtigt dine trafiktal og i sidste ende din omsætning.

Vend irritation til salg

Mange vil måske ikke opfatte Facebook som et værdifuldt sted at annoncere, da hovedformålet med at bruge det sociale medie for brugerne jo ikke er at købe noget. Vi bruger det i højere grad som en platform til at være sociale, til at følge med i vores venners hverdag og som et privat frirum. Derfor kan annoncers invadering i vores feed være et irritationsmoment på Facebook.

Men det er ikke umuligt at komme uden om denne udfordring. Det handler blot om at kende sit publikum. Ved at nøje målrette sine annoncer til dem, som de rent faktisk er relevante for, kan du få en masse ud af at annoncer på det sociale medie. Brugerne vil i langt højere grad acceptere annoncer på Facebook, hvis de falder lige ind i netop deres interesseområder, og det kan du udnytte aktivt i din annonceringsstrategi.

Målret dine annoncer med segmentering

Når det gælder online markedsføring, ønsker vi altid at få mest muligt ud af vores annoncer uden at sprænge markedsføringsbudgettet. Og her Facebook en rigtig god løsning, hvor de fleste kan være med uanset budget. Den helt store fordel ved Facebook-annoncering er, at du kan målrette dine annoncer til lige præcis den målgruppe, dit produkt eller budskab er relevant for. Segmenteringsmuligheder på Facebook er mange, og det er helt klart her, du skal lægge din energi i arbejdet med annoncer på Facebook, hvis de skal blive en succes.

Først og fremmeste kan du selv designe din målgruppe gennem Facebooks segmenteringsmuligheder. Her kan du vælge, om annoncen skal målrettes en bestemt aldersgruppe, en bestemt landsdel, et bestemt køn, interesser, politisk orientering og meget mere. Her er tale om den klassiske form for segmentering, som er lige til at kaste sig over. En anden mulighed er målgrupper defineret ud fra Google Analytics. Her kommer indblikket i din målgruppe lige et spadestik dybere, da Google analytics gør det muligt at benytte et væld af data om din målgruppe, som Google allerede lægger inde med, der kan overføres til dine Facebook-annoncer, så de rammer rent hver gang. Du kan også bruge brugernes likes på din Facebook side til at gennemskue din målgruppe. Denne form for segmentering kaldes look-a-like-audiences. Teorien her er, at de brugere, som synes godt om din virksomheds hjemmeside, også vil være tilbøjelige til at klikke på dine annoncer.

Hvis du allerede har et kartotek over dine kunder med telefonnumre eller mailadresser på hver enkelt, kan du også bruge dette på Facebook. Via det kan du nemlig målrette dine annoncer til alle dine tidligere kunder, som du ved har interesse for dit produkt. Her er tale om såkaldt custom audiences. En sidste meget effektiv annonceringsmulighed er retargeting på Facebook. Her går Facebook ind og ser på brugernes tidligere handlinger på nettet ved at lægge en pixel på brugerens computer. Dermed kan du målrette dine annoncer til dem, der tidligere har besøgt din hjemmeside – uanset om de endte med at købe noget eller ej.

Professionel rådgivning til Facebook-annoncering

Annonceringsmulighederne på Facebook er uendelige, og det kan være svært at gennemskue, hvilken strategi, der er bedst egnet for lige netop dine virksomhed. Du kan annoncere direkte i brugernes nyhedsfeed eller i siden af brugernes skærm. Du kan satse på sponsorerede indlæg fremfor klassiske annoncer ved at booste opslag, du tidligere har slået op på din egen side. Du kan også kaste dig over videoannoncer, hvis du tror, en dynamisk reklame med gang i den er vejen til at fange din målgruppe.

Hos Jysk Reklamebureau står vi klar i kulissen til at hjælpe dig godt på vej med Facebook-annoncerings mange muligheder. Vi har gennem mange års erfaring med professionel online markedsføring opbygget en indgående viden om, hvad der virker på danskernes yndlings sociale medie. Vi kender Facebooks algoritme og funktioner, og vi ved, hvordan du bedst udnytter platformen til at skabe mærkbare resultater med det samme.

Vi tilbyder effektiv Facebook-annoncering på timebasis og har et øje for alt fra markedsførings-strategien, design og naturligvis den tekniske opsætning. Med os på holdet slipper du for at bekymre dig om din annoncering. Vi garantere et resultat, du i sidste ende vil kunne mærke på bundlinjen.

At bruge de sociale medier til markedsføring kræver en vedholdende indsats. Derfor giver vi selvfølgelig ikke bare slip på vores kunder, når annoncerne er sat i søen. Vi kan også hjælpe dig med løbende at følge op på, om annoncerne performer efter hensigten. Hvis ikke, ved vi, hvilke knapper der skal skrues på for at optimere udbyttet.

En sikker vej til succes
I tæt sammenarbejde med dig som kunde, finder vi i fællesskab frem til den løsning, der passer bedst til dig og din virksomhed. For nogle handler Facebook-annoncering udelukkende om at øge omsætningen. Der er dog også en unik mulighed for at booste brandingværdien af virksomheden, hvilket er essentielt, hvis du vil blæse konkurrenterne bagover. Vi står klar til at guide dig til den rette løsning uanset målsætning.

Slip for at smide penge efter forfejlet annoncering, som alligevel ikke rammer den målgruppe, du er ude efter. Ring til Jysk Reklamebureau i dag og få en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig til at udnytte Facebooks virkemidler. Sammen kreerer vi reklamer, der med garanti fanger din målgruppes opmærksomhed hver gang.

Kontakt os