Google Adwords reklamer

Google er ofte det første sted, vi søger til, når vi skal finde alt fra serviceydelser til fysiske produkter. 95 procent af alle søgninger på søgemaskiner i Danmark sker på Google og tendensen er langt fra faldende. Derfor gør du klogt i at lægge energi i at optimere din annoncering nemlig her. Effektiv online markedsføring handler grundlæggende om at være synlig der, hvor brugerne er – og her er Google ikke til at kommer udenom.

Google Adwords er det perfekte online værktøj til at kickstarte din nye marketingsstrategi. Hvert tredje gang brugerne klikker på et Google-link, er der tale om en betalt Google Adwords annonce. Hvis du også vil have et bid af kagen, skal du satse på Google Adwords annoncering i dag. Hos Jysk Reklamebureau står vi klar til at hjælpe dig skridt for skridt, så du kan vende stilstand til fremgang for din virksomhed.

Synlighed er nøglen til succes

Men hvad er Google Adwords annoncering så egentligt? Du har uden tvivl stødt på dem utallige gange, når du selv har søgt efter noget i søgefeltet på Google. Adwords er ganske enkelt de annoncer, der dukker op øverst og i højre side. Det vil altså være annoncer med en topplacering på søgemaskinen, som kunderne derfor vil have større tendens til at klikke på. Det unikke ved annoncerne er, at de kan nøje målrettes til lige netop den målgruppe, som et produkt eller ydelse er relevant for. Det kan være geografisk segmentering efter by eller landsdel, eller der kan segmenteres efter aldersgruppe eller køn. Med Google Adwords kan du altså helt ned til detaljen styre, hvem der ser dine annoncer. Samtidig har du fuld kontrol over, hvilke søgeord der udløser din annonce. Dermed sikrer du altså annoncer, der når det publikum, som potentielt kan blive til kunder og undgår at spilde penge på markedsføring, der rammer langt forbi målet.

Google Adwords er annoncering til lavpris

Google Adwords annoncer er anvendelig for alle typer virksomheder, uanset om du reklamerer for en tømrerforretning, en børnetøjsbutik eller et eventbureau. Ligeledes kan værktøjet bruges, uanset hvor stort et markedsføringsbudget virksomheden har. Google Adwords annoncer er nemlig uden tvivl den billigste form for online markedsføring. Det smarte ved Adwords er, at det ikke koster noget at få dine annoncer vist. Du betaler først, når kunden klikker på annoncen, og prisen per klik bestemmer du selv. Du kan altså selv sætte budgettet for, hvor meget du dagligt vil bruge på din Google Adwords annoncering. Alt efter annoncerings succes kan du løbende justere budgettet op eller ned. Hvis du vil bruge dine markedsføringskroner fornuftigt, bør du investere i denne form for annoncering. Det er både den hurtigste og billigste måde at transformere din annoncering til øget trafiktal og omsætning.


Annoncer til enhver smag

Google Adwords annoncer kommer i mange forskellige udformninger, og der er rig mulighed for at finde en, der passer perfekt til dig og din virksomhed. Grundlæggende er der fire forskellige typer kampagner, du kan kaste dig ud i, som alle er fokuseret omkring Googles annoncenetværk – Google Søgenetværket, Google Displaynetværket og YouTube-netværket.

Hvis dit mål med annonceringen er at få flere besøgende til din hjemmeside via Google, bør du oprette en Adwords kampagne på søgenetværket. Det er ganske enkelt din genvej til at komme til tops i synsfeltet for brugerne, når brugerne søger dit produkt frem i søgefeltet.

Google Displaynetværket er til dig, der gerne vil nå ud til en bred målgruppe på flere platforme. Her vil dine annoncer blive vist på tværs af digitale platforme, når dine søgeord relatere sig indholdet på andre websites eller apps. Du når altså ud til din målgruppe, når de surfer rundt på hele nettet og ikke kun på Google.

Ejer du en webshop, og er dit hovedformål at promovere din e-handel, er Shopping-kampagner vejen frem for dig. Det er nemlig den perfekte måde at annoncere for dit varelager og dermed øge trafikken til din webshop. Annoncerne oprettes i Adwords ved at sende kvalificeret produktdata til Google, som derefter vil vise Shopping-kampagner både på søgemaskinen men også andre relevante steder på nettet. Selve annoncen består af et billede af produktet og en titel, en kort tekst med produktbeskrivelse, pris og butiksnavn, som fangerne brugerne, og giver dem lyst til at klikke produktet hjem med det samme.

Sidst men ikke mindst kan du også vælge at annoncere gennem en digital video på YouTube, som hurtigt er blevet en yderst populær platform for særligt den yngre målgruppe. Dette er særligt relevant for virksomheder, der i forvejen benytter reklamefilm til at reklamere. Du betaler kun for de brugere, der ser din video til ende og derfor udviser reel købsinteresse. Det sparer dermed igen værdifulde penge, da du ikke betaler for dem, der påbegynder at se videoen, men hopper fra undervejs.

Din Google Adwords ekspert

Trænger du til at få nye øjne til at se din markedsføringsstrategi igennem, og lyder Google Adwords som en god løsning for din virksomhed? Så kontakt Jysk Reklamebureau i dag og få en uforpligtende snak om, hvordan vi sammen kan udnytte værktøjets mange muligheder til din fordel. Vi tilbyder dig specialiseret hjælp til Google Adwords annoncering på timebasis, som med garanti vil sikre dig større succes med din online markedsføring, end du har oplevet før.

Vi har mange års erfaring med at vejlede alle typer virksomheder i brug af Adwords, og vi ved, hvad der virker. I tæt dialog med dig som kunde skræddersyer vi en annoncerings-plan, som hurtigt vil skabe mærkbare resultater. Vi hjælper dig hele vejen igennem fra planlægning til opsætning og til løbende justeringer.

Det unikke ved Google Adwords er de gode muligheder for at følge med i, hvordan annoncerne klarer sig blandt målgruppen. Når du betaler får Adwords, får du deres statistikker med i prisen, som giver dig det fulde overblik over, hvordan din kampagne performer i forhold til målsætningen. Statistikken give dig også uundværlig viden om brugernes søgeadfærd, så du kan optimere dit valg af søgeord, og dermed bedre rammer din målgruppe.

Du finder ikke en mere prisvenlig eller effektiv måde at vende din markedsføring til en succeshistorie.

Kontakt os